Pirmiausia saugumas: dar saugesnis vairavimas su „IONIQ 6“
„Hyundai Motor“ neseniai pristatė IONIQ 6, antrąjį savo IONIQ serijos modelį, skirtą akumuliatoriniams elektriniams automobiliams (BEV). Elektrifikuotas laineris turi aerodinaminį profilį, užtikrinantį išskirtinį efektyvumą, o jame naujoviškai naudojamos tvarios medžiagos, atspindinčios EV klientų vertybes. „IONIQ 6“ taip pat aprūpintas daugybe pažangių technologijų, suasmenintos erdvės ir funkcijų, tuo pačiu siūlo platų diapazoną, kad iš naujo apibrėžtų elektrinio mobilumo ribas.
Pirmą kartą europietiškame „Hyundai“ modelyje IONIQ 6 įdiegta pažangiausia išmaniojo priekinio apšvietimo sistema (IFS) su „Matrix Beam“ LED priekiniais žibintais, kurie keičiasi priklausomai nuo situacijos kelyje. „IFS“ turi automatinę funkciją, kuri dalinai išjungia tolimąsias šviesas, kurios trukdo kitiems vairuotojams, kai priekyje arba priešingoje kelio pusėje aptinkamas automobilis. Tai užtikrina saugesnį vairavimą naktį, nes tolimųjų šviesų nereikia reguliuoti rankiniu būdu, kad nebūtų akinami kiti vairuotojai.
Tolimųjų šviesų pagalbinės sistemos evoliucija
„IFS“ gali būti laikoma išplėtota „HBA“ (High Beam Assist) aktyviosios saugos funkcijos forma, kuri taip pat padeda išvengti kitų eismo dalyvių matomumo nakties pablogėjimo. Standartinis HBA veikia laikinai išjungiant tolimąsias šviesas, kai tik aptinka priekyje važiuojančią arba iš priešingos juostos artėjančią transporto priemonę. Tačiau kadangi jis visiškai išjungia tolimąsias šviesas, laikinai pablogėja vairuotojo matomumas, net jei tik kelioms sekundėms.
Kita vertus, „IFS“ sėkmingai išsprendžia šią problemą. Kaip ir „HBA“, jis nuolat įjungia tolimąsias šviesas. Kai aptinka priekyje važiuojančias transporto priemones, jis išjungia tik tas tolimųjų šviesų dalis, kurios trikdytų kito (-ų) vairuotojo (-ų) regėjimą. Todėl „IFS“ reiškia, kad maksimalus „IONIQ 6“ vairuotojo matomumas išliks bet kuriuo metu.
Veiksminga naujovė priekinių žibintų technologijoje
Tolimosios šviesos dažnai laikomos dviašmeniu kardu: nors jos užtikrina jomis besinaudojančio vairuotojo matomumą, dėl papildomo matomumo dažnai nukenčia priešais važiuojančio automobilio arba atvažiuojančio automobilio vairuotojas, kurį gali apakinti galingas šviesos srautas.
Tačiau „IFS“ turi dalinę šviesos valdymo funkciją, kuri neleidžia atsirasti tokiems akinamiems efektams, užtikrinant aukščiausią matomumą, nesukeliant nepatogumų kitiems vairuotojams.
„IFS“ technologija pritaikyta tolimųjų šviesų moduliui kiekvienoje iš „IONIQ 6“ būdingų parametrinių pikselių lempų. Kiekviename tolimųjų šviesų modulyje yra „Matrix Beam“ šviesos diodas, kuris sulygiuoja 8 „IFS“ segmentus vienoje lempoje iš eilės ir todėl gali užtikrinti aukštą, koncentruotą matomumą. Dėl šios šviesos šaltinių įvairovės „IFS“ gali tiksliai valdyti šviesos spindulių kryptį ir intensyvumą.
Šviesos bangos, kurias sukuria „Matrix Beam LED“, yra veikiamos per du specialius lęšius, kurie valdo spindulių modelius. Optinis lęšis, esantis tiesiai prieš šviesos šaltinį, sukuria stačiakampius matricos pluošto modelius.
Tada šie modeliai pereina per laisvos formos lęšį, kuris nukreipia šviesą į kelią priešais automobilį. Galingos šviesos iš efektyvių „IFS“ šviesos diodų būtų bergždžios, jei ne šių optinių struktūrų pagalba.
Užtikrinti visų matomumą
Apskritai „IFS“ veikia trimis etapais. Pirma, „IONIQ 6“ priekinio stiklo viršuje esanti į priekį atsukta kamera nustato priekyje važiuojančių transporto priemonių padėtį ir siunčia informaciją apie vietą bei kampą priekinių žibintų valdikliui. Antra, priekinių žibintų valdiklis apskaičiuoja „trukdymo zoną“, kurioje kitų vairuotojų matomumas bus pablogėjęs, ir paskiria atitinkamas LED lemputes tarp 16 priekinių žibintų „IFS“ segmentų.
Galiausiai tolimųjų šviesų modulis išjungia atitinkamus priekinio žibinto valdiklio nurodytus segmentus, likusius paliekant įjungtus. Rezultatas: „IONIQ 6“ vairuotojui užtikrinamas pastovus, aiškus matomumas, o kitiems eismo dalyviams užkertamas kelias akinimui dėl tolimųjų šviesų.