Automobilių sporto įkvėpta „HYUNDAI N“ serija
„Hyundai i30 Fastback N“ – tai antrasis N serijos „Hyundai Motor“ galingas modelis Iki 2018 m. pabaigos Europoje buvo užsakyta daugiau nei 9 tūkst. „i30 N“ penkiadurių automobilių Naujosios „i30 N“ serijos apdaila pasižymi dinamišku dizainu ir patobulintomis vairavimo charakteristikomis.
„Hyundai i30 Fastback N“ – tai antrasis N serijos „Hyundai Motor“ galingas modelis. Jis buvo pristatytas po didžiulės i30 N penkiadurio automobilio, rinkoje pasirodžiusio 2017 m. pabaigoje, sėkmės. 2018 m. spalį „Hyundai“ pristatė automobilį su „N Option“ paketu. Tai suteikė galimybę „Hyundai“ savininkams žvilgtelėti į būsimas aukštos kokybės išorės ir vidaus individualizavimo galimybes. Po kelių mėnesių rinkoje pristačius naująją „i30 N Line“ seriją kuri pasižymi dinamišku dizainu ir apdailomis bei geresnėmis vairavimo charakteristikomis, „Hyundai N“ savybės bus prieinamos dar daugiau klientų. Nuo visos N serijos su i30 N penkiaduriu ir „i30 Fastback N“ iki „N-Line“ serijos su „N Option“ pritaikymo individualiam vairuotojui galimybe.
„Hyundai“ kūrė N seriją laikydamasi tos pačios filosofijos, kuri buvo taikoma kuriant lenktyninius automobilius. N žymi du svarbius komponentus: „Hyundai Motor“ pasaulinį tyrimų ir plėtros centrą Pietų Korėjos Namjango rajone, kur gimė idėja, ir „Niurburgringą“ – vieną sudėtingiausių lenktynių trasų pasaulyje. Čia yra „Hyundai“ bandymų centras, kur tobulinami N modeliai. Pats N logotipas simbolizuoja S formos stabdymo zoną. Joje bandomi ir tobulinami N serijos modeliai.
Nuo pat pradžių 2015 m. N serija buvo aukščiausio lygio, ji sėkmingai pasirodė Niurburgo VLN lenktynėse, „TCR International“ lenktynėse, „Pirelli World Challenge“ ir varginančiose Niurburgo 24 valandų ištvermės lenktynėse. Po audringų šiais metais vykusių „World Touring Car Cup“ (WTCR) lenktynių ji atsidūrė pirmosiose pozicijose. 2018 m. ji padėjo komandai su Gabriele Tarquini priešakyje namo parvežti pergalę ir laimėti vairuotojų čempionatą.
NIURBURGO BANDYMŲ CENTRAS
„Hyundai N“ sportinės technologijos buvo tobulinamos dviejose iš pasaulyje sudėtingiausių lenktynių trasų – Niurburgo GP ir Nordšleifo trasose. Pastaroji turi 73 posūkius ir 20,8 km asfalto. Ji yra svarbus automobilių sporto kompleksas ir čia įsikūręs „Hyundai Motor“ 3 600 kv. m bandymų centras, kurį valdo „Hyundai Motor Europe Technical Center“. Ten atliekami „Hyundai Motor“ pagreitinti ilgaamžiškumo bandymai. Kiekvienas bandymuose dalyvaujantis automobilis vos per keturias savaites apvažiuoja Niurburgo trasą 420–480 kartų tiek lyjant, tiek esant sausai dangai. Tai sudaro iki 180 tūkst. km vairavimo sudėtingomis sąlygomis, kas atitiktų įprastinį transporto priemonės gyvavimo ciklą.
GALIMYBĖS LENKTYNIŲ TRASOJE
Pasaulio ralio čempionatas – tai „Hyundai Motor“ galingų automobilių technologijų bandymų ekstremaliomis sąlygomis vieta. Kuriant WRC automobilius, kartu formą įgavo ir galingi konceptiniai modeliai. Todėl WRC yra laikomas N serijos ištakomis. N seriją taip pat įkvėpė važiavimas „Touring Car Racing“ (TCR) žiedinėje trasoje – vienoje greičiausiai augančių automobilių sporto disciplinų. TCR projektas tęsia „Hyundai Motorsport“ plėtrą – pristatomas naujas automobilis, kuris buvo sukonstruotas ir ištobulintas lenktynių skyriaus komandos pagrindinėje būstinėje Alzenau, Vokietijoje. WRC ir TCR lenktynėse metu įgyta patirtis daro didelę įtaką „Hyundai N“ serijai.
INŽINIERIŲ SUKURTAS GALINGAS AUTOMOBILIS
Vos prieš kelis mėnesius pasirodęs šiame čempionate, i30 N penkiaduris modelis atsidūrė tarp „Touring Car Cup“ (pasauliniu ir regioniniu mastu) laimėtojų. Jis gavo įvairių apdovanojimų, įskaitant „Auto Bild“ 2018 m. sportinio automobilio apdovanojimą, 2018 m. „Autocar Game Changer“ automobilio apdovanojimą, 2018 m. JK metų automobilio apdovanojimą „Best Hot Hatch“ kategorijoje, „What Car? Best Hot Hatch“, kai biudžetas sudaro 20–30 000 £, apdovanojimą, ir „Life and Seoul of the Party Award“ laimėjimą 2018 m. „GQ Car“ apdovanojimuose. Su i30 N penkiaduriu modeliu atlikti keli sudėtingi bandymai Niurburgo Nordšleifo ir Valelungos lenktynių trasoje netoli Romos, norint įsitikinti, kaip jis prilygsta savo broliui lenktyniniam automobiliui. Puikių rezultatų pasiekta su naujos kartos i30 TCR automobiliu atlikus bandymus keturių kilometrų trasoje Valensijoje. Nestebina tai, kad i30 N penkiaduris (įkvėptas ir sukurtas laikantis „Hyundai“ automobilių sporto tradicijų) visoje Europoje buvo užsakytas daugiau kaip 9 tūkst. kartų.
ĮKVĖPTAS „HYUNDAI“ PERGALIŲ TRASOJE
2013 m. pradžioje Alzenau mieste Vokietijoje buvo įsteigtas „Hyundai Motorsport“ padalinys. Jis buvo įkurtas norint įgyvendinti ilgalaikę automobilių sporto programą, kuria būtų parodyta emocija ir inžineriniai pasiekimai, kuriuos „Hyundai“ naudoja automobiliams. Pastaruosius penkis metus „Hyundai Motorsport“ sėkmingai dalyvavo FIA Pasaulio ralio čempionate (WRC), kuris laikomas viena sudėtingiausių ir didžiausia įvairove pasižyminčių automobilių sporto disciplinų.
2013 m.: „i20 WRC“ modelio pristatymas.
2014 m.:
sugrįžimas į Pasaulio ralio čempionatą.
Su i20 WRC „Hyundai Motorsport“ užima keturias prizines vietas ir baigia WRC užimdama ketvirtą vietą gamintojų įskaitoje.
2015 m.:
„Hyundai“ galinga N serija pristatoma Frankfurto motorinių transporto priemonių parodoje kartu su koncepciniais modeliais „N 2025 Vision Gran Turismo“ ir RM15.
„Hyundai“ užima keturias prizines vietas ir baigia WRC užimdama trečią poziciją.
2016 m.:
Busano automobilių parodoje pristatomas koncepcinis galingas lenktyninis RM16 modelis, Paryžiaus automobilių parodoje – RN30.
„Hyundai“ užima septynias prizines vietas ir baigia WRC antroje pozicijoje.
2017 m.:
nauja sporto era įveda naujas technines taisykles, kurių dėka WRC automobiliai įgauna labiau išskirtinę, galingą ir dramatišką išvaizdą.
Pristatomas pirmasis „Hyundai“ masinės gamybos galingas modelis – i30 N penkiaduris modelis.
„Hyundai Motorsport“ baigia ketvirtąjį sezoną WRC (bendrai įskaitoje antras) su Thierry Neuville priešakyje, laimėjusiu keturis etapus.
2018 m.:
pristatomas antrasis „Hyundai“ masinės gamybos galingas modelis – „i30 Fastback N“.
„Hyundai“ mėgaujasi trimis pergalėmis, 11 prizinių vietų ir 68 etapų laimėjimais.
Komanda su Neuville priešakyje, kuris vairuotojų klasifikacijoje buvo antras, gamintojų varžybose užima antrąją vietą.
i30 N TCR laimi iškilmingus WTCR titulus.
Per visus tuos metus įgyta WRC patirtis, pastovus judėjimas pirmyn siekiant laimėjimų ir i30 N TCR automobilio pristatymas – visa tai 2018 m. „Hyundai Motorsport“ atsipirko vairuotojams ir komandai laimėjus pirmąjį metinį „World Touring Car Cup“ etapą. Laimėjimą paskutinį lenktynių savaitgalį sudėtingoje gatvės žiedinėje trasoje Makao padėjo iškovoti daugiausiai tarp vairuotojų taškų surinkusi Gabriele Tarquini ir „MRacing-YMR“ komanda.
2019 m. WTCR sezonui vairuotojai ir komanda ruošiasi su pastiprinimu – gautas patvirtinimas, kad keturių automobilių atakoje prie Tarquini ir Norberto Micheliszo prisijungs Augusto Farfusas ir Nicky Catsburgas.