Hyundai IONIQ 5 iš naujo apibrėžia elektrinį mobilumą

Šiandien vasario 23 d. įvyko vidutinio dydžio CUV elektromobilio IONIQ 5 pasaulinė premjera. Ant specialiai tik baterijomis varomam elektromobiliui (BEV) sukurtos platformos pagamintas IONIQ 5 turi daug aplinką tausojančių funkcijų. Puikios eksploatacinės savybės ir keli įkrovimo būdai: labai greitas nuo 400 V ir nuo 800 V įtampos. Turi įkrovimo iš automobilio funkciją (angl. –Vehicle-to-Load (V2L), leidžiančią įkrauti išorinius elektros įrenginius.

IONIQ 5 yra HYUNDAI naujo prekių ženklo IONIQ pirmasis elektromobilio su baterijomis modelis (angl. – Battery Electric vehicle – BEV). Automobilio platforma pavadinta „Electric-Global Modular Platform“ (E-GMP). Ant šios platformos pagamintas IONIQ 5 turi unikalias proporcijas, ilgesnį atstumą tarp ašių, naujovišką salono dizainą, puikias eksploatacines charakteristikas, pažangų prijungiamumą ir pagalbos vairuotojui funkcijas.

„IONIQ 5 be apribojimų tinka bet kokiam gyvenimo būdui, aktyviai rūpinantis klientų poreikiais per visą kelionę“, – sako vykdomasis viceprezidentas ir Pasaulinės rinkodaros direktorius Thomas Schemera. „Tai tikrai pirmasis elektromobilis su inovatyviai išnaudota salono erdve ir moderniomis technologijomis suteikiantis naują patirtį.“

Futuristinis dizainas

Praėjus 45 metams po pirmo bendrovės pagaminto automobilio „Hyundai Pony“, šis modelis išryškina drąsų HYUNDAI dizainą ir ateities matymą. Iš naujo apibrėžiamas laikui nepavaldus dizainas, kuris bus toliau plėtojamas kituose IONIQ modeliuose. Futuristinis IONIQ 5 dizainas įtvirtina HYUNDAI jausmingo sportiškumo dizaino identitetą.

IONIQ 5 dizainui būdingos švarios ir aštrios linijos. Tiksliai sumodeliuotais šio elektromobilio paviršiais ir formomis sukurta kampuota, beveik geometriška išvaizda. Priekyje ir gale HYUNDAI dizaineriai integravo parametrinio dizaino pikselinius žibintus.

Automobilio priekyje yra pirmasis HYUNDAI atverčiamas variklio dangtis. Sumažinus tarpus tarp kėbulo elementų, optimizuota elektromobilio aerodinamika. Akį traukiančiame „V“ formos priekiniame buferyje yra išskirtiniai dienos žibintai. Tokio pat pikselinio vaizdo žibintai yra ir gale.

Įleistos durų rankenos IONIQ 5 šonuose ne tik kuria estetiškai švarų vaizdą, bet ir gerina automobilio aerodinamiką. Automobilio priekio ir užpakalio forma susilieja ties durelėmis, pakartojant Hyundai parametrinį dinamišką dizainą, kuris pirmą kartą panaudotas atnaujintame „Tucson“ modelyje. Su tvirtos formos C statramsčiu, perimtu iš koncepcinio elektromobilio „45“, IONIQ 5 įgyja iš tolo pastebimą dominuojančią išvaizdą.

Parametrinio pikselinio dizaino temą atkartoja optimizuotos aerodinamikos 19 colių skersmens ratai. Vėliau bus galimybė uždėti ir 20 colių ratlankius.

IONIQ 5 krosoverio tipo kėbulas turi unikalias proporcijas, o dėl ilgesnio atstumo tarp ašių – nedideles iškyšas priekyje ir gale. Vidutinio dydžio CUV IONIQ 5 turi D segmentui prilygstančią erdvę su tokiais matmenimis: ilgis – 4635 mm, plotis –1890 mm, aukštis –1605 mm, atstumas tarp ašių – 3000 mm.

Iš devynių kėbulo spalvų penkios yra natūralios gamtos įkvėptos spalvos, būdingos tik šiam modeliui. Bus ir dvi matinės spalvos: populiarioji aukso spalva „Gravity Gold Matte“ ir pilka „Shooting-Star Gray Matte“, o taip pat perlamutrinės spalvos „Digital Teal-Green Pearl“, „Mystic Olive-Green Pearl“ ir „Lucid Blue Pearl“. Tarp kitų kėbulo spalvų yra balta „Atlas White“, pilkos „Galactic Gray Metallic“ ir Cyber Gray Metallic“ ir juoda„Phantom Black Pearl“.

Erdvus, pritaikomas salonas Antri namai

IONIQ 5 išsiskiria iš kitų vidutinio dydžio CUV automobilių dėl E-GMP konstrukcijos sąlygojamų plokščių grindų, kuriose sudėtos akumuliatorių baterijos, inovatyvaus salono dizaino ir papildomos vietos kojoms.

IONIQ 5 priekinės sėdynės reguliuojamos elektra. Sėdynės atsilošia optimaliu kampu.. HYUNDAI sumažino sėdynių storį trisdešimčia procentų, kad sėdintys antroje eilėje turėtų daugiau vietos.

Su skaidriu stogu IONIQ 5 salonas atrodo lyg atviras, nes IONIQ 5 lubos iš vientiso stiklo be jokių atraminių elementų.

IONIQ 5 turi 531 litrų talpos bagažinę, kurią galima padidinti iki 1600 litrų. Antros eilės sėdynes galima pastumti į priekį 135 mm, o taip pat sulenkti santykiu 6:4. Priekyje yra 57 litrų talpa daiktams sudėti.

Automobilio moduliniame prietaisų skydelyje yra 12 colių liečiamasis informacijos ir pramogų sistemos ekranas be jokių mygtukų ir atviras 12 colių skaitiklių ir rodiklių skydelis. IONIQ 5 informacijos ir pramogų sistemoje pirmą kartą integruota naujo dizaino Jong-e grafinė vartotojo sąsaja (GUI), per kurią galima keisti salono atmosferą.

Saloną bus galima rinktis iš trijų spalvų. Bazinėje komplektacijoje yra juoda „Obsidian Black“ ir pilkos „Dark Pebble Gray“ / „Dove Gray“, o pasirenkamoje komplektacijoje yra papildoma pilka spalva „Dark Teal“ / „Dove Gray“.

Elektromobilio tvarumo ir ekologiškumo funkcijos

Daugelyje IONIQ 5 salono liečiamų vietų – sėdynėse, lubose, durų apdailoje, grindyse ir atramose rankai – panaudotos ekologiškos ir tvarios medžiagos, tokios kaip perdirbtų PET butelių plastikas, augaliniai pluoštai (bio PET), o taip pat natūralios vilnos pluoštas ir ekologiškai su augaliniais ekstraktais išdirbta oda, biologiniai dažai su augalų ekstraktais.

IONIQ 5 gali būti su ekologišku stogu su saulės elementais, kuris, kaupdamas ir perduodamas energiją į akumuliatorių bateriją, prisideda prie automobilio maitinimo, mažina energijos sąnaudas ir emisiją. Saulės elementų stogas saugo bateriją nuo išsikrovimo ir pailgina nuvažiuojamą atstumą.

Du elektros varikliai

Lietuvoje IONIQ 5 bus parduodamas su 72,6 kWh baterija ir dviem elektros variklių konfigūracijomis. Pirmasis variantas – variklis tik gale, antras variantas –varikliai priekyje ir gale.

Galingesnis variantas yra 155 kW variklis gale ir 70 kW variklis priekyje, kuris varo visus keturis ratus (4WD). Galinis variklis išvysto 350 Nm, o priekinis 255 Nm sukimo momentą. Varomas kartu su 72,6 kWh akumuliatorių baterija automobilis įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/h per 5,2 sekundes.

Didžiausias IONIQ 5 nuvažiuojamas atstumas su viena akumuliatorių baterijos įkrova 470~480 km*, skaičiuojant pagal WLTP metodiką.

Be to, IONIQ 5 gali vilkti 1600 kg priekabą.

* Tai prognozuojamas atstumas. IONIQ 5 realaus nuvažiuojamo atstumo bandymai tebevyksta.

Ypač greitas akumuliatorių baterijos įkrovimas

IONIQ 5 E-GMP galima įkrauti nuo 400 V ir 800 V įtampos. Standartinė numatytoji įtampa yra 800 V arba 400 V greitam įkrovimui be jokių papildomų elementų ar adapterių. Kelių įkrovimo būdų sistema – tai pirmoji pasaulyje patentuota technologija, valdanti variklį ir inverterį, ir taip padidinanti 400 V iki 800 V stabiliam įkrovimo suderinamumui.

IONIQ 5 galima įkrauti su 350 kW įkrovikliu nuo 10 iki 80 procentų vos per 18 minučių. IONIQ 5 vairuotojams tereikės 5 minučių automobiliui įkrauti, kad nuvažiuotų 100 km atstumą, skaičiuojamą pagal WLTP metodiką.

Įkrovimo iš automobilio funkcija

Važiuojant arba atvykus į vietą iš automobilio galima įkrauti bet kokį įtaisą, pvz., elektrinį dviratį, paspirtuką ar stovyklavimo įrangą.

Automobilis gali tiekti iki 3,6 kW energijos. Įkrovimo iš automobilio lizdas yra po antros eilės sėdyne. Juo galima naudotis, kai automobilis yra užvestas. Kitas įkrovimo lizdas yra ant kėbulo. Su konverteriu galima įkrauti didelės galios elektros įtaisus. Per išorinį lizdą maitinimą galima naudoti ir išjungus automobilį.

Funkcijos

Plačiame konfigūruojamame prietaisų skyde yra 12 colių liečiamasis informacijos ir pramogų sistemos ekranas ir atviras 12 colių skaitiklių ir rodiklių skydelis.

IONIQ 5 turi atnaujintą Bluelink® telematiką su iOS/Android mobiliąja programėle. Ji suteikia galimybę naudoti nuotolinio valdymo funkcijas, tokias kaip įkrovimas ir klimato kontrolė.

IONIQ 5 aukščiausios klasės Bose garso sistema turi 8 garsiakalbius, įskaitant žemų dažnių garsiakalbį.

Projekcinis ekranas su AR technologija

IONIQ 5 elektromobilyje HYUNDAI pirmą kartą panaudojo išplėstosios realybės (angl. Augmented Reality – AR) projekcinį ekraną (HUD). Iš esmės priekinis stiklas tampa ekranu.. Vairuotojas gali pasirinkti AR technologijos naudojimą ir perkelti ant priekinio stiklo savo akių lygyje aktualią informaciją, tokią kaip navigacija, pažangios saugos funkcijos ir automobilio aplinka. Taip vairuotojas gali greitai peržiūrėti informaciją neatitraukdamas dėmesio nuo kelio.

Aukščiausias saugumo ir komforto lygis

IONIQ 5 elektromobilyje įrengta pažangi pagalbos vairuotojui sistema „Hyundai SmartSense“. IONIQ 5 yra pirmasis HYUNDAI automobilis, kuriame įdiegta Pagalbos vairuojant greitkelyje 2 sistema. Jis naudoja priekinio vaizdo kamerą, radiolokatorius ir navigacijos sistemos duomenis. Sistema valdo automobilio greitį ir atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio ir išlaiko automobilį eismo juostos viduryje. Jis taip pat padeda vairuotojui persirikiuoti į kitą juostą.

Tarp kitų pagalbinių funkcijų yra Priekinio susidūrimo prevencijos sistema, Susidūrimo aklojoje zonoje prevencijos sistema, Išmanioji pagalbinė greičio mažinimo sistema, Saugaus išlipimo pagalbinė sistema ir daugelis kitų.

IONIQ prekių ženklas Tai tik pradžia

Naujasis HYUNDAI prekių ženklas IONIQ kalba apie bendrovės pasirinkimą eiti tvarumo ir inovacijų keliu. Vedama IONIQ prekių ženklo misijos „Elektrifikacijos pažanga susietam gyvenimui“ HYUNDAI kvies patirti elektromobilių teikiamą džiaugsmą per individualizuotus ir ekologiškus bet kokiam gyvenimo būdui tinkančius sprendimus, taip įgyvendindama bendrovės viziją „Progresas žmonijai“. IONIQ 5 pasirodymas yra pirmasis bendrovės žingsnis kelionėje su elektromobiliais, priartinantis prie švaraus mobilumo tikslų.

Po IONIQ 5 pateikimo į rinką HYUNDAI papildys savo elektromobilių gretas elektriniu sedanu IONIQ 6 ir dideliu elektriniu SUV.

Pasirinktuose regionuose IONIQ 5 pasirodys prekyboje pirmąjį 2021 pusmetį.